مقالات آرشیو خبر ها
مثلث برابر مثلث!

مثلث برابر مثلث!

در آستانه ی دیدار حساس دو تیم یوونتوس و ناپولی، ما به بررسی  تقابلاتی که نقشی اساسی در روند و نتیجه ی دیدار این دو تیم ایفا می کنند می پردازیم، مثلث دفاع، حمله و هافبک دو تیم که نقش اصلی در شکل و ریتمشان در این دو فاز ایجاد می کنند.

 

آندرا بارزالی مقابل گونزالو ایگواین

 

 

ثبات و حضور آندره آ بارزالی در ترکیب یوونتوس نقش مهمی در ثبت رکورد بهترین خط دفاع لیگ توسط آنها داشته است. در 24 بازی یووه تنها 15 گل خورده است، این مدافع 34 ساله ترکیبی خونسردی و آرامش را در برابر هر بازیکنی که در برابرش باشد اتخاذ می کند، تجربه ی او در بازی های بزرگ برای این بازی مقابل رقیب جنوبی نماینده ی شمال ایتالیا نقشی اساسی ایفا خواهد کرد.

 

بارزالی آمار چشم گیری در این فصل از رقابت ها ارائه داده است، اون در 66.7% از نبردهای تن به تن پیروز شده است (بالاترین میزان پیروزی در نبرهای 50‐50 به طور مشترک به همراه دنیله روگانی و جورجو کیه لینی) این بازیکن اهل توسکانی امیدوار است مقابل مهاجمان پارتنوپی در یوونتوس آرنا دست بالا را داشته باشد، به خصوص برترین گلزن لیگ گنزالو ایگواین.

 

این مهاجم آرژانتینی 24 گل در همین میزان بازی در سری آ به ثمر رسانده است، بهترین رکورد که او در طول دوران حرفه ایش داشته است 27 گل در فصل 2009‐10 در رئال مادرید بوده است. دقت ایگواین در زدن ضربه ی آخر (‌44٪ از 133 شوتی که زده) ‌به این معنی است که بارزالی و دوستانش نیاز دارند اجازه ی شوتزنی به او ندهند، همچنین باید روی حضور فیزیکی قدرتمند آندره آ حساب کنند (‌  91.7% ‌ از تکل هایش موفقیت آمیز بوده است،) به این ترتیب می توانند شماره ی 9 جنوبی ها را کنترل کنند.

 

مارکیزیو برابر هامشیک

 

 

مارکیزیو در برابر هامشیک نبردی فراتر از رقابت برای برتری در میانه ی میدان است. این جنگی است بین تو رهبر موثر و قدیمی در زمین است که با بازی با توپ و بدون توپ ریتم بازی تیمشان را دیکته می کنند.

 

دوران حرفه ای کلودیو مارکیزیو و مارک هامشیک در بخش زیادی آینه ی همدیگر است، با توجه به اینکه هر دو بازیکنی بعد از اینکه فوتبالشان را به عنوان هافبک های بیشتر تهاجمی و گلزن شروع کردند و به تدریج تبدیل به بازیکن های میانی کاملی شدند.

 

مارکیزیو به خصوص مسئولیت های دفاعی بیشتری دارد، او از همه ی هافبک های سیستم 3 تایی آلگری عقب تر می ایستد و بسیاری از حملات یووه از پاس مارکیزیو شروع می شود، او در تنها 6 بازی 1040 پاس داده، عجیب نیست که هامشیک توپ های بیشتری پخش کرده، چون 24 بازی به طور کامل بازی کرده است، اما او بیشتر از کلودیو در حمله شرکت می کند (جورجینیو در نقش هافبک دفاعی بازی می کند و در صدر جدول پاس دهی در تیم ساری قرار دارد، 1259 پاس.) هامشیک همچنین در طول این فصل بیشترین موقعیت گل را در بین بازیکنان سری آ ایجاد کرده است (57 موقعیت گل و 6 پاس گل)

 

مارکیزیو با اختلاف اندکی درصد پاس صحیح بالاتری نسبت به رقیب اسلواکش دارد (‌ 89.6% مقابل 87٪) تعداد تکل های موفقیت آمیز هامشیک بیشتر بوده اما هر دوی آنها درصد تکل های موفقیت آمیزشان نزدیک هم بوده است (73 و 78٪ به ترتیب) .

 

پائولو دیبالا و کولیبالی

 

 

پائولو دیبالا فصل اول رویایی را در یوونتوس پشت سر می گذارد، او تا به حال در تمام رقابت ها 16 گل زده است، در حقیقت جواهر تورین هرگز بیش از دو بازی پشت سر هم را بدون گل سپری نکرده است. پائولو ثابت کرده چیزهای بیشتری از صرفا گل زدن در صندوقچه ی مهارت هایش دارد، او تا به اینجا 8 پاس گل داده و 142 سانتر برای هم تیمی هایش فرستاده و بعد از هامشیک بیشتر تعداد شانس گلزنی را در سری آ فراهم اورده است (56 تا)

 

وظیفه ی کنترل دیبالا بر عهده ی کالیدو کولیبالی خواهد بود. این مدافع میانی سنگالی در سمت چپ رائول البیول بازی می کندو و به احتمال زیاد مستقیما مسئول مارک کردن دیبالاست، چون پائولو معمولا در سمت راست زوجش قرار می گیرد.

 

کولیبالی یکی از اصلی ترین عواملی بوده که باعث شده ناپولی بعد از یوونتوس بهترین خط دفاع لیگ را داشته باشد، 19 گل خورده! این بازیکن 24 ساله 86٪ تکل موفقیت آمیز داشته، 11 شوت را بلاک کرده و 48 بار پاس حریف را قطع کرده است.

 

 

در کانالمان منتظرتان هستیم!


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: